INSTAKAJA - Liszt és cukormentes finomságok



Most jutott egy kis szusszanásnyi időm a blogra is a vizsgák és szigorlatok, meg a munka között. Mivel az utóbbi hetekben visszavettem a kajából, gondoltam írok egy bejegyzést arról, hogy elég sokszor keveset enni, finomat, de egészségeset. Minden nap megosztom instán mit főzök magamnak, mert legtöbbször így jöhetsz ki legolcsóbban és még jó elfoglaltság is. A fenti képen látható a kedvencem, a zöldséges sült pulykamell barna rizzsel és kapros öntettel. A barna rizs egyetlen hátránya, hogy nagyon lassan fő meg, körülbelül 40 perc kell hozzá. Amíg megfő akár a másnapi ebéded is előkészítheted. A pulykamellet felcsíkozod, fűszerezed kevés sóval, majd a borsót és a répát hozzáadod, és míg megpuhul fedő alatt párolod. Egy kevés kapros joghurtos öntettel meglocsolod, kész is. 
A leggyorsabb főzés nélküli kiadós ebéd, amit ajánlani tudok. Füstölt lazac korianderrel és rizstésztával. A rizstészta zseniális találmány, lisztérzékenyek is fogyaszthatják, és ha megkívánod az olasz kaját, ezzel helyettesítheted. Csak kiveszel egy adagot a zacskóból, leforrázod, és állni hagyod 10 percet. Addig megfűszerezheted a lazacot, én a tésztára raktam egy kanál tejfölt, így sokkal ízesebbre sikerült. Mivel nagyon szeretem a színeket, így szórtam rá kevés petrezselymet is. 
Sok halat és tengeri herkentyűt fogyasztok, így hogy itt a nyár. Aki drágának találja, annak tudom ajánlani a Metro nagykert, a fagyasztott áruk Mekkája. Ennek az elkészítési ideje mindössze 10 perc lenne, de barna rizzsel tálaltam, szóval később kellett elkezdenem a herkentyűk sütését. Forró serpenyőbe dobsz egy kanál vajat, aztán kevés felvágott chillit, 2 gerezd apróra vágott fokhagymával, és amikor azok megpárolódtak jöhetnek a tenger gyümölcsei. Én fagyasztott áruval dolgoztam, és annak kell 5-8 perc mire elfő a leve amit engedni szokott. Mikor elzárod a tűzhelyet összekeverheted egy fél marék petrezselyemzölddel. Forrón tálald! 
Ettől egyszerűbb tonhalsalátát nem tudtam kitalálni, ha hazajövök edzésről és nincs energiám főzni, mindig e mellett döntök. Kevés kevert salátát egy tányérra helyezel, és ráfordítod a spájzból előkotort Rio Mare zöldséges tonhal konzervet. :) Jó étvágyat!
A csirkemell az aduász azok számára, akik bármilyen életmódváltásba kezdenek. Lehetetlen elrontani, kivéve ha kiszárítod. Kevés párolt zöldség és friss saláta, és máris kész egy isteni ebéd, ami minden szükséges vitamint tartalmaz. Ne főzd túl a zöldségeket, mert elveszítik a tápértéküket, inkább lassan párold.
Ez a szendvics az egyetlen, amit nem én készítettem, itt bűnöztem is keveset, bevallom. A lazac mellett volt benne krémsajt is, de a zsömle teljes kiőrlésű volt legalább. Vigaszom volt, hogy azon a héten eggyel többször tudtam edzeni a tervezettnél. :) Ajánlom nektek az Eve's Cofe-t debreceniek, sokféle finom szendvics és toast kapható, na meg saláták is, megfizethető áron. 
A kedvenc takarékos menüm volt a héten. Egyik nap készítettem tökfőzeléket, és a maradékot másnap ettem meg hidegen, még egy kevés friss kaporral és fokhagymás pirítóssal. Nyamm! Ennek a főzeléknek az volt az érdekessége, hogy liszt helyett zabpehellyel sűrítettem be, úgy hogy félidőben főzés közben hozzáadtam körülbelül hat marékkal. Tökéletesen helyettesíti a lisztet, ez a mennyiség egy közepes méretű tökhöz elég. 
Na igen az édesség sem maradhat el! Szerencsére gyümölcs szezon van, és nem olyan nehéz elviselni a mértéktelen fagylalt zabálás hiányát. Sőt! Amikor nagyon kívánós leszek, összekeverek egy adag sovány túrót joghurttal és megszórom eperrel. Mentalevéllel díszítem, mert úgy olyan szép.  Voilá! 
Semmi cifrázás, semmi macera, néhány cikk cukordinnye és egy marék eper. Pont. :)

Size can't stop me!

Megjegyzések

  1. Az Eve's tényleg jó hely egy salira! :)

    VálaszTörlés
  2. Pazar, egyik jobb mint a másik! :) Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Díjjal leptünk meg téged (Édesített élet)
    http://edesitettelet.blogspot.hu/2013/07/az-elso-dijunk.html

    VálaszTörlés
  4. Már éhes is lettem a sok finomság látványától!

    Üdv Marosvásarhelyről!
    Kinga.

    ChocolateFashionCoffee

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése