CIPŐSAROK - Tűtől a gerendáig




Mikor nekikezdtem a bejegyzésnek, gondoltam összeszámolom mennyi cipőt vehettem eddig életemben. Szépen haladtam az években visszamenőleg, de 2009-nél (évszám, nem cipő) megálltam, mert rájöttem, ezt reménytelen és felesleges kideríteni. Ma már az elvem is az, hogy a minőség fontosabb, mint a mennyiség! Így hát a sarokméret kezdett el jobban foglalkoztatni. Nemrég olvastam, hogy a 17. században Itáliában próbálták először csinosítani azokat a cipőket, amik arra szolgáltak a magas talpaikkal, hogy kiemeljék a hölgyeket a sárból és utcai szennyből. Folyamatosan lettek a talpakból sarkak, amit a férfiak is előszeretettel viseltek, mert akkoriban még más volt a funkciója. A nők rájöttek mennyivel szebb és elegánsabb így a tartásuk, és ezt a kereskedők ki is használták. 
Viszont a topánkák minket érintő része ezúttal a sarok formája, és nem feltétlenül a magassága. Aki részletesebben szeretne a lábbelikről olvasni igényes bejegyzéseket, annak ajánlom a  rendszeresen frissülő http://www.topankablog.hu/ oldalt! Ezeket a szép cipellőket pedig az http://www.asos.com oldalon találjátok meg. 

< 8 CM


A lehető legkényelmesebb sarokméret és forma! Nem mindenki tartja szépnek, de aki követi a trendeket, rábukkanhat sikkes fazonokra. Nekem valamiért Párizs jut róla eszembe a kilencvenes évekből. 


Ez az ívelt sarok sokkal stabilabb mint a tűsarok! 8 centiméter alatt ez a legcsinosabb választás. Ajánlom mindenki figyelmébe aki valaha inogott, vagy bizonytalannak érezte magát úgynevezett törpesarkú cipőben is. Nem mindegy, hogy mekkora felületen egyensúlyozol egész nap, így jobban eloszlik a teher a talpadon. 


Bármennyire is masszívnak tűnik, kicsit nehezebb benne járni, mint előbbi társában. A sarok olyan mint egy fordított trapéz, a lábadat nem terheli majd annyira, de nehezebb megtartani benne az egyensúlyt. Bátrabbaknak ajánlom. 

>8 CM


A vékonyabb sarok keskenyíti a vádlit és a bokát. Viszont nem mindegy, hogy mások mulattatásaként mekkorát hasalsz benne. Nekem is van egy 12 centis tűsarkú cipőm, de szinte csak állni tudok benne, szóval leginkább színházba való viselet. Ha királynői tartást akarsz anélkül, hogy csak állnod kelljen egész este, ez a vastag sarok a nyerő választás! 


Csodás mindkettő ugye? Mégis, akinek a szép járás fontos, az a feketére tegye le a voksát. Sokkal könnyedebb benne lépkedni és nem érzed azt, hogy ezer tű szurkálja a sarkad egy ponton. A szépségért meg kell szenvedni ez tény, de a mindennapokra ha lehet, inkább a feketét válasszátok. 




Végezetül jöjjön a kedvencem, ez a tíz centis csoda, ami szépen megtámasztja a sarkadat, ahogy kell. Van egy ugyanilyen sarkú Zara cipőm, amit rongyosra hordtam. Imádom ezt a fazont! 

Size can't stop me!


Megjegyzések

  1. Köszönöm az ajánlást!
    Egyébként én is megpróbáltam összeszámolni a múltbéli cipellőket, teljesen lehetetlen küldetés... :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit! Ha belegondolok, hogy az összes áráért már vehettem volna egy Jimmy Choo-t vagy Manolo-t.... :)))

      Törlés
  2. I love the Zara heels :)
    I have them in black and I maybe should get them also in nude hihihi :)
    Great post, love, Lima xxx

    www.limaswardrobe.com

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése